Harikalar Diyarı

HARİKALAR DİYARI- Ankara-Sincan

Ankara’da neresi iyi, nereye gidilir, ne yapılır sorularına cevap ararken kendimi Harikalar Diyarı’nda buldum. Ankara’ya geleli 6 ay kadar oldu, lakin yok çevreye alışma, yok yolları öğrenme derken çocukları bir türlü evden çıkaramadık. Birde üzerine serin havalar eklenince bizimkiler iyice ev kuşu oldular. Havalar biraz ısınınca bu hafta sonunu boş geçirmeyelim istedik. Nereye gideriz diye araştırırken bir arkadaşım Harikalar Diyarı’ndan bahsetti çocuklar eğlenirler dedi. Biraz uzak ama olsun çocuklar eğlenecek ya gerisi önemli değil, hava da sıcak şubatın sonunda sanki bahar havası, atladık arabaya doğru Sincan Harikalar Diyarına…

Harikalar Diyarında Neler Var ?

2004 yılında açılan Harikalar Diyarı 1.320.000 m’lik ölçüsü ile oldukça büyük bir park. Parkın 12 adet giriş noktası bulunmakta, navigasyon beni 2 nolu girişe götürdü. Harikalar Diyarı’na giderken park yeri bulabilir miyim diye düşünüyordum, ama girişte bir otopark olduğunu görünce sevindim hemen girdim. Ücreti gün boyu için 7 TL idi. Harikalar Diyarı’nın girişi ücretsiz ama aracınızı park etmek için 7 TL veriyorsunuz, bu beni biraz rahatsız etti ama girmiş oldum bir kere. Otoparktan çıkınca etrafıma biraz bakındım ve insanlarında benim gibi düşündüğünü ve otoparkı kullanmadıklarını anladım. Harikalar diyarına gelen insanlar araçlarını yol kenarlarına bırakıp park ücreti ödemiyorlardı, aklınızda bulunsun:)

Harikalar Diyarı oldukça büyük, buraya sırf gezmek için gelmekten ziyade piknik yapmaya gelinmeli ve bütün gün burada geçirilmeli diye düşünüyorum. Böylece hem keyif alınır hem de parkın her yeri rahat rahat gezilebilir.  Biz piknik için hava soğuk diye düşündük ve gezmeye gittik ama insanlar öyle düşünmemişti, her taraf mangal yakan insanlarla doluydu.

Harikalar Diyarında Neler Yapılır

Harikalar Diyarı’nın içinde çocuklarınızın hem eğleneceği hem de spor yapıp enerjilerini atabileceği oldukça farklı seçenekleriniz bulunmakta. Bisiklet-scooter sürüp, paten kaymak için oldukça müsait yollara sahip parkta oldukça bol miktarda çocuk parkı bulunmakta. Bu çocuk parklarından bazılarında halat üzerinde yürüme ve tırmanma gibi çocukların efor sarf etmelerini gerektiren ve yeteneklerini geliştirebileceği aktiviteler de bulunmakta. Piknik yapmak isteyenler için kamelyalar ve barbeküler yapılmış, oldukça fazla bank ve oturma alanı düşünülmüş.

Çocuklar biraz eğlendikten parkı biraz gezdik ve parkın pek çok yerinde göletler olduğunu gördük hatta göletlerin birinin içinde bir adacık vardı : Masal Adası. Masal adasında hem Pamuk prenses, Kırmızı Başlıklı Kız gibi dünya masallarının, hem Nasreddin Hoca ve Keloğlan gibi bize özgü masalların kahramanlarını hem de pek çok çizgi film karakterini bulabilirsiniz. Benim bildiğim bütün karakterler vardı. Masal adasında çocukların bindiği minik bir tren vardı, bizim çocuklar ona binmedi ama masal adasının hemen girişinde bekleyen daha büyük bir tren daha var. Harikalar diyarının büyük bölümünü dolaşan bu trenle bir tur yaptık. Bu trenin ücreti 4 TL, 2 yaşın altı ise ücretsiz.

Masal Adasının etrafındaki gölette su bisikleti kiralayıp gezmekte mümkün, biz masal adasında baya zaman geçirdiğimiz için su bisikletine binemedik. Binecekler için fiyatları bineceğiniz bisikletin şekline göre değişiyor ; Yunus 15 TL,  Araba 20 TL, Kuğu ise 25 TL. Çocuklar artık yoruldu ve acıkmaya başladıkları için parkın tamamını gezemeden ayrılmak zorunda kaldık. Masal adasının içinde ve etrafında yemek yenilecek kafe ve restoran tarzı mekanlar olmasına karşın biz buralarda yemeyi tercih etmedik ve yemek için Urfa Anzelha Sofrası‘na gitmeye karar verdik.

Biz şimdilik göremesek de parkta halı sahalar, basket sahaları, go-kart, kaykay pisti, model araba-uçak pisti, model gemi yüzdürme alanı, tenis alanları vs pek çok etkinlik alanı varmış. İleride daha uzun süreli gelerek her tarafını gezeceğimiz, bütün günümüzü geçirebileceğimiz gayet büyük ve güzel bir park olduğunu düşünüyorum.

Keyifli gezmeler……..

Not : Ben kış mevsiminde gittiğim için ağaçlar ve çimenler henüz yeşermemişti ve çektiğim fotoğraflar biraz soluk çıktı. Bu nedenle http://www.ankara.bel.tr adresinde bulunan, parkın daha canlı zamanlarında çekilmiş fotoğrafları da paylaştım ki benim fotoğraflarım sizleri yanıltmasın.

Nasıl Gidilir

Aşağıdaki haritadan faydalanarak gidebilirsiniz….