Mogan Gölü – Gölbaşı

Mogan Gölü ve Gölbaşı Gezilecek Yerler

Aralık ayı geldi ve havalar soğudu, evden çıkmayıp kaloriferin peteklerine yapışıp ısınır olduk yine 🙂 Hal böyle olunca güneş biraz yüzünü gösterse hemen “nereye gitsek, çocuklar evde sıkıldı, hadi kalk gidelim” moduna giriyoruz. Böyle sıkıldığımız bir hafta sonu hava da güzel olunca hadi Gölbaşı’na gidelim çocuklar biraz hava alsın diye tuttuk Gölbaşı’nın yolunu.

Gölbaşı’nda Mogan ve Eymir adında iki göl var büyük olanı Mogan diğeri ise Eymir. Biz nereye gideriz, neler yaparız, nereler gezilir diye internetten araştırırken Mogan Gölü bir tık öne çıktı. Çünkü Mogan gölünün etrafında belediye tarafından yapılmış Mogan Park adında oldukça büyük bir park var ve buraya arabanızla girebiliyorsunuz. Burada kahvaltı yapabileceğiniz mekanlar, ızgara ve kebap yapan restoranlar, yürüyüş yolları ve göl üzerinde gezi yapabileceğiniz tekne bulunmakta. Ama Eymir Gölüne aracınızla giremiyorsunuz gölün yakınına kadar aracınızla gidip içeriye yürüyerek giriliyor, aslında mesafede baya uzun olduğu için yürüyerek te giremiyorsunuz. Gölün girişinde bisiklet kiralamak için yerler var ve herkes bisikletle geziyor buralarda, ama eşim bisiklet süremediği için üstüne ikide çocuk olduğu için biz Eymir den vazgeçip Mogana gidiyoruz.

Kuş Cenneti GÖLBAŞI

Mogan ve Eymir gölleri, pek çok canlı çeşidine ev sahipliği yapmaktadır. Bunlardan biri halk arasında sevgi çiçeği denilen “yanardöner” adındaki, sadece burada yetişen ve nesli tükenme tehlikesi altında olan endemik bir çiçektir. Bunun haricinde burada üreyen, göç dönemlerinde kısa süreli olarak gözlenen veya tüm yılı göl civarında geçiren 150 den fazla kuş türlerine ev sahipliği yapmaktadır.

Mogan Gölüne Ulaşım

Mogan Gölüne gitmek için Ankara-Konya yolunu takip etmeniz gerekiyor. Gölbaşı ilçesine girdikten sonra Konya yönüne devam ederseniz göl sağınızda kalır ama Gölbaşı’ndan Haymana yoluna dönerseniz göl solunuzda kalır. Mogan gölü oldukça büyük bir göl ve bu gölün neresinde durulur neresi gezilir diye biraz araştırınca Mogan Parkın bulunduğu alana gitmek gerektiğini anlıyoruz. Belediyenin yaptığı ve içerisinde pek çok tesisin bulunduğu Mogan Park a gitmek için ise Haymana yolunu takip etmeniz gerekiyor. Gölbaşı ilçesinden haymana yoluna döndükten sona 4 km kadar ilerleyince Mogan Parkın girişi karşınıza çıkıyor.

Mogan Parkı giriş ücreti

Parka girişte bir güvenlik kulübesi var ve araçla parka giriş ücreti olan 6 TL yi ödeyip giriş yapabiliyorsunuz. Yol boyunca otoparklar olduğu için park sıkıntısı yaşamadan rahatlıkla bir yer bulup aracınızı park edebilirsiniz.

Mogan Parkta neler var

Mogan Parkı içerisinde piknik alanları, koşu ve yürüyüş yolları, kafeler ve restoranlar, çocuk oyun alanları, basket ve tenis kortları, gölü kuş bakışı izleyeceğiniz bir fener kulesi gibi pek çok tesis bulunmakta. Göl kenarında gezerken gölde bir gemi gördük ama gemiyle bir tur atmayı düşünmediğimiz için bu gemiye nereden binilir ücreti nedir sormadık. Ayrıca göl kenarında deniz bisikletleri de gördük ama sanırım mevsimden dolayı bunlar kullanılmıyordu, girişi kapalıydı.

Mogan Gölünde olta balıkçılığı yapılıyormuş ama balık tutmak ilgimi çeken bir eylem olmadığı için pek üzerinde durmuyorum. Ama eğer siz balık tutmakla ilgiliyseniz burada sazan, yayın, turna, kadife ve kerevit bulunmaktaymış.

Mogan Parkta neler yaptık

Biz Aralık ayında olmamızın etkisiyle çok erken gitmiyoruz, sabah hava soğuk olur çocuklar üşür diye kahvaltımızı evde yaptıktan sonra öğleye doğru gidiyoruz. Girişte ücreti ödedikten sonra çok ilerlemeden yol kenarındaki park yerlerinden birine aracımızı park ettik ve parkı yürüyerek gezmeye başladık. Arabayla çok ilerlemedik çünkü yollar tek yöndü, biraz ilerleyince geri gelemiyorduk. Bu nedenle erkenden park edelim hiçbir yeri kaçırmayalım istedik. Park ettiğimiz yer tam da kahvaltı mekanlarının olduğu bölgeymiş. Gölün üzerine iskele gibi uzanan yan yana birkaç kafe var ve buralarda göl manzarası eşliğinde kahvaltınızı yapabilirsiniz. Biz kahvaltımızı yapıp geldiğimiz için bu kafeleri denemedik.

Mogan Gölünde kahvaltı fiyatları

Biz kahvaltımız yapıp geldiğimiz için burada yemedik sunum ve kalite hakkında bir fikrim yok ama kafelerin önünde bulunan bilgilendirme tabelalarında fiyatlar 12 TL – 15 TL – 20 TL arasındaydı. Bu fiyatlara neler dahil onu da pek incelemedim açıkçası.

Biraz gezelim gölü ve parkı keşfedelim neler var görelim düşüncesiyle yürümeye başladık. Kahvaltı mekanlarından biraz ilerleyince oldukça çok ördek ve kazın bulunduğu bir alan vardı ve çocuklar burayı oldukça beğendi. Burada biraz vakit geçirdikten sonra yürümeye devam ettik, bu sırada yanımızdan renkli bir tren geçti, çocuklar bu treni görünce durur mu binelim de binelim.

Mogan Parkı Gezi Treni

Daha önce Sincan’daki Harikalar Diyarına gittiğimizde orada gördüğümüze benzer bir tren burada da vardı. Bir traktörün çektiği vagonlardan oluşan ve parkın neredeyse her tarafını gezdiren bu tur trenine binmek için durağa gidiyoruz. Çocukların ısrarıyla bindik ama parkuru görünce iyi ki binmişiz dedik, çünkü park oldukça büyükmüş ve burayı yürüyerek gezemezmişiz bunu anladık.

Trenle gezerken gideceğimiz noktaları belirledik ve kendimize bir tur planı yaptık. Tren uzun bir parkurun ardından yeniden bizi aldığı durağa geldi ve biz buradan gezmeye başladık. Bir yeri gezdikten sonra arabaya binip diğer noktaya gittik böylece gezimiz yorucu olmadı ve en başa yürüyerek dönüp arabayı almak gibi bir derdimiz de olmadı 🙂

Mogan Park Tren fiyatları kişi başı 4 TL, sadece çocuklardan alırlar diye düşünmüştüm ama binen herkesten alıyorlar. Tur treninin parkuruna baktığımız zaman 4 TL çok değil aslında, AVM lerde ufacık trenlere çocukları bindirdiğimizde kısacık parkurlar için daha fazla ödüyoruz.

Mogan Parkta Yemek

Trenle gezerken yemek yenilecek restoranları, fener kulesini, kulenin bulunduğu adayı, piknik alanlarını ve çocukların oynayabileceği yerleri tespit ettik. Trenden indiğimiz yerde kahvaltı yapılacak kafeler ve kazların olduğu büyükçe bir alan vardı burayı da zaten trene binmeden gezmiştik. Burada sadece çocukların eğlenmesi için park kalmıştı orada biraz oynadıktan sonra arabaya binerek restoranların olduğu bölgeye gittik.

Burada iki restoranı gözümüze kestirdik birisi ızgara yapan Su Perisi adlı kafe diğeri de ismini hatırlayamadığım ama Su Perisi Kafe’nin hemen yanında bulunan ve kilo ile köfte-et yazan  bir restorandı.

Biz Su Perisi adlı kafenin bahçesine oturduk çocuklar için birer porsiyon köfte ve sucuk söyledik, beklerken gördük ki iki restoran da aynıymış. Yemekler yandaki kafenin mutfağından geliyordu, farklı iki mekan gibi görünmesine rağmen aynı işletmeymiş. İşletmenin sahibi de ilgili bir beydi, geldi çocuklarla ilgilendi, biraz muhabbet ettik iyi biriydi ama yemekleri için aynı şeyi söyleyemeyeceğim.

Sucuk ızgara 25 TL, ızgara köfte 20 TL idi fiyatlar makul, ama lezzetler hiçte makul değildi. Öyle acayip bir köfte daha önce yememiştim, bozuk desem bozuk değildi ama hangi baharatları kullandılarsa tadını ben de eşim de beğenmedik, sucukta pek lezzetli değildi açıkçası. Hem ızgara köfte sipariş verdik ama bildiğiniz tavada yağda yapılmış gibiydi. Burada yemenizi tavsiye etmem, buranın yanında bir kaç restoran daha vardı oralar nasıl bilmiyorum ama yeniden gittiğimizde oraları deneyebiliriz ama buraya bir daha gelmem.

Fener Kulesi

Yemekten sonra arabaya binip deniz fenerine benzeyen seyir kulesinin bulunduğu adaya gittik. 25 metre yüksekliğindeki Mogan Park seyir terasından bütün gölü izleyebiliyorsunuz. Asansörün olmadığı kuleye demir merdivenlerden çıkılıyor, toplam kaç basamaktı saymadım ama çıkmak yorucu olmadı kızlarım bile kendileri yürüyerek çıktılar.

Fener kulesi küçük bir adacık üzerinde bulunuyor ve bu adacığa asma köprülerle yürüyerek geçebiliyorsunuz. Buraya gelmişken yukarı çıkıp göl ve etrafını yukarıdan görmeniz gerekir diye düşünüyorum.

Adaya geçtiğimiz asma köprünün hemen önünde 2009 yılında Avrupa Konseyi tarafından Ankara’ya verilmiş bir ödül de sergileniyor. Türkçe bir açıklama olmadığı için ödülün neden verildiğini anlamadık gerçi ama olsun 🙂

Piknik Alanları

Ben burada mangal yakacağımız bir alan olduğunu gelmeden önce bilmiyordum eğer bilseydim mangalımı da alır gelirdim:) Hava piknik yapacak kadar güzeldi, zaten mangal yapan pek çok insan vardı. Burada yaklaşık olarak 150-200 kadar kamelya ve barbekü ve yeteri kadar çeşme var, ortam da gayet temiz ve kullanışlı görünüyordu.

Temizlik

Park genel olarak temiz ve bakımlıydı, park içerisinde bulunan umumi tuvaletlerde temiz ve ücretsiz. Yemeklerini beğenmedim ama havalar ısınınca mangal yakmak için kesinlikle yeniden buraya gelirim.

Gölbaşı outlet mağazalar

Mogan Parkından çıkınca hazır Gölbaşına gelmişken Ankara-Konya yolu üzerinde bulunan outlet mağazalarına gidelim dedik. Gerçekten anlatılanlar kadar uygun bir yerse bir şeyler alıp çıkarız.

Gölbaşı’ndan Ankara’ya gelirken yolun sağında kalan yan yana 10 tane villa şeklinde yapının bulunduğu ve adı Samanyolu Designer Outlet olan merkezde farklı markaların indirim mağazaları bulunmakta. Buraya gelmişken bir bakılabilir herkese uygun bir şeyler bulunabilir.